کسب درآمد از بازی سازی  یکی مهم ترین عواملی است که هنگام شروع سفر خود برای توسعه بازی باید در نظر بگیرید . ساخت و نگهداری بازی ، زمان و پول و تلاش زیادی نیاز داره پس شما باید بدانید چگونه از بازی خود درآمد کسب کنید تا هزینه پرداخت و حتی به درآمد هم برسید با دکتر Dr.dev همرا باشید با راهنمایی برای کسب درآمد از بازی موبایلی

اما کسب درآمد  دقیقاً  به چه معناست ؟ کسب درآمد یک اصطلاح کلی برای پیدا کردن راه های مختلف برای تبدیل یک چیز به پول است.
این می تواند به طور بالقوه زندگی شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. اگر ایده دارید که می توانید  آن را به جهانیان بیاورید و بتوانید از طریق تبلیغات از آن  کسب درآمد کنید .
فقط به این فکر کنید که مردم  خود چقدر وقت خود  را  تلفن همراه  سپری می کنند.اگر  به اطراف خود نگاه کنید قطعا افرادی پیدا می کنید که ساعت ها به تلفن همراه خود خیره شده اند ، این فرصت بسیاری خوبی برای کسب درآمد است .شما می خواهید یک بازی درست کنید. شما انجام می دهید این ایده در نوک انگشتان درست بوده است ، یا در حال حاضر تمام نشده است اما شما مطمئن نیستید که چگونه می توانید از آن استفاده کنید. داشتن یک بازی رایگان در فروشگاه App بسیار عالی است ، اما می خواهید بازده پروژه خود را ببینید. این کودک شماست ، باید مراقب آن باشید! شما این کار را با دریافت بیشترین CPI انجام می دهید – در غیر این صورت به عنوان هزینه برای برداشت شناخته می شود.در ترافیک وب ، این همان مقدار پول است که هر بار نمایش داده می شود. با نمای صفحه ، تبلیغات در صفحه به عنوان یک هزینه برای برداشت حساب می شود.همچنین می توانید در سایت هایی مانند توییتر ببینید که چه تعداد درگیری یا برداشت شما از پست شما بدست آمده است.

تبلیغات درون برنامه ای

تبلیغات درون برنامه ای

هر دفعه که داخل آمیرزا وارد می شوید به شما 5 سکه داده می دهد ، این سکه ها برای رد کردن مراحل بازی کمک بسیار خوبیه و برای دیدن یک تبلیغ ویدیو 5 سکه دیگه هم به شما می دهد  . 5 سکه به ازای دیدن یک تبلیغ ؟

پیشنهاد عادلانه ای به نطر می رسه 🙂

این روش یک روش برای تحریک بازیکن برای دیدن تبلیغات درون برنامه در بازی شماست ، شما بازیکن می کند که پول بیشتری در بازی به دست آورد ، یک معادله دو سر برد هم پلیر پول بازی به دست می آورد و هم بازی ساز کسب درآمد می کند

( البته همه چیز همین قدر ساده نیست ! میزان game money  که کاربر به دست می آورد باید متناسب با طراحی بازی باشد .یعنی باعث از بین رفتن چالش های بازی نشود و یا راحت به دست نیاید که باعث کم ارزش شدن واحد پول داخل بازی بشود )

یکی دیگه از روش های که غالبا برای پیدا سازی تبلیغات  بازی های موبایلی استفاده تبلیغات حین برنامه است . تبلیغات حین برنامه عموما مواقعی که شما  یک مرحله را باختید یا یک یا چند مرحله را بردید به کاربر نشان داده می شود . این تبلغات عموما 10 تا 15 ثانیه هستند و کابرا می توانند انها را رد کنند.

درواقع اگر بازی شما تعداد بالایی کاربر فعال دارد یکی از بهترین روش های  کسب درآمد از بازی سازی ، تبلیغات در درون بازی است

شبکه تبلغات موبایلی

شبکه های تبلیغات  موبایلی یکی از  بهترین راه های ممکن برای گنجاندن تبلیغات در بازی خود است بدون خراب کردن تجربه پلیر هنگام بازی کردن . این خیلی مهم است ، من بازی های زیادی انجام دادم که با بالا امدن یک پاپ آپ اذیت کننده تمرکز من را بهم ریخته و باعث خارج شدن من از بازی شده . شما با استفاده از سرویس هایی که در اینجا معرفی می کنیم می توانید جلوی رخ دادن این اتفاقات را بگیرید

تپسل

تپسل

«تپسل» یکی از مجریاتتبلیغات ایرانی  است   که پشتبانی کاملی از تبلغات درون نرم افراز ها و بازی می کند و روش بسیار خوبی برای کسب در آمد از طریق تبلغات درون بازی است  .

تپسل  SDK  خود را به رایگان در اختیار شما  قرار می دهد. اگر دستی بر آتش برنامه نویسی داشته باشید، به لطف این SDK می توانید تنظیمات دلخواه تان را روی نحوه به نمایش درآمدن تبلیغات پیاده سازی کنید. یقینا تسلط بیشتر بر چینش و ارائه تبلیغات می تواند درآمد بیشتری از آن ها را برایتان به ارمغان بیاورد. قابلیت های ارائه شده در SDK تپسل شامل چیزهایی هستند که می توانند تبلیغات را به نحو بهتری در اپلیکیشن ها به نمایش درآورند

تپسل سرویس های مختلفی برای تبلغات دارد ، مثل :

تبلیغات ویدیویی جایزه ای:

کاربران، خود تماشای تبلیغات را انتخاب می‌کنند و به‌ازای تماشای تبلیغات به آن‌ها پاداش (ارز درون بازی) داده می‌شود.


تبلیغات بنری استاندارد:

از ساده‌ترین نوع تبلیغات آنلاین به حساب می‌آید که بنر در قسمتی مشخصی از برنامه نمایش داده می‌شود.


تبلیغات بنری بینابینی:

مطابق مدل پیاده‌سازی توسعه دهندگان، در زمان مشخص یک بنر تمام صفحه به کاربر نمایش داده می‌شود و کاربر در صورت عدم علاقه به تماشا می‌تواند پس از گذشت چند ثانیه، از تماشای بنر انصراف دهد.


پاداشی :

تبلیغاتی که کاربر می تواند با مشارکت در آن از اپلیکیشن شما پاداش دریافت کند؛ مثلا امتیاز برای دریافت یک فرصت بیشتر در یک بازی


هم جنس :

تبلیغاتی که از نظر ظاهری انگار که بخشی از اپلیکیشن شما هستند.


بنر :

تبلیغات مستطیلی که امکان نمایش آن ها در بالا یا پایین صفحه وجود دارد.


بینابینی – تبلیغات ثابت یا ویدیویی که می توان بین یک تغییر حالت در اپلیکیشن مثلا رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر نشان داد که باعث آزار کاربر شما هم نشود.

Ad Mob

ad mob

گوگل Ad Mob  یک پلتفرم تبلیغاتی برای اپلیکیشنهای موبایل است که به صورت ویژه برای توسعه دهندگان اپلیکیشن طراحی شده است. این سرویس به توسعه دهندگان کمک میکند با نمایش تبلیغات در اپلیکیشن و بازی  کسب درآمد کنند.

با نمایش تبلیغات درست به کاربران درست و در زمان درست، می توانید به کاربر خود تجربه خوبی بدهید در عین حال که از باز  خود هم کسب درآمد می کنید. شما می توانید از بین انواع مختلفی از شیوه نمایش تبلیغات انتخاب کنید.

مزایا

گوگل admob مزایای مختلفی دارد اما یکی اصلی ترین مزیت های این سرویس که ممکن است شما را به سمت استفاده از آن بکشد ، در آمد دلاری است

در شرایط کنونی که قیمت یک دلار برابر 16 هزار تومن است قطعا ad mob  با اختلاف زیادی به شما  پول می دهد !

اما به علت اینکه ما در ایران زندگی می کنیم  و از همه طرف تحریم هستیم ، انتقال پولی که از طریق  Ad Mob به می آورید بسی سخت است

البته تپسل یک سرویس برای کسب درآمد دلاری از طریق  Ad Mob  راه اندازی کرده به اسم تپلس پلاس . شخصا تجربه از استفاه از این سرویس ندارم و نمی دونم چقدر ممکنه فید بک خوبی به شما بدهد

فروش

بازی های فروشی

هنگامی که بازی شما اماده است  و شما می خواهید آن را لانچ کنید یکی از تصمیمات مهمی که باید بگیرد این است که بازی شما رایگان است یا پولی . این تصمیم است که نیاز به دقت زیادی دارد.

برنامه های فروشی ممکن است به شما کمک کند که به در آمد کوتاه مدت برسید اما برنامه های رایگان ممکن است کاربران بیشتری را کسب کند و از طریق پرداخت درون برنامه و فروش و درآمد درآمد بیشتری در زمان طولانی تری کسب کنید

امروزه تعداد پولی در داخل استور ها بسیار کمتر است نسبت به بازی های رایگان و تعداد دانلود بیسیار کمتر از یک بازی رایگان است . البته این دلیل خوبی نیست که شما حتما باید بازیتان را رایگان قرار بدید ، اگر بازی خوبی ساخته باشید مردم برای بازی شما پول می دهید

اگر قصد دارید بازی خود را به صورت فروشی ارائه کنید ، استراتژی فروش شما بسیار مهم است

یکی از استراتژی هایی که شما می توانید انتخاب قرار دادن دموی رایگان است .

شما یک دموی چند مرحله از بازی در به صورت رایگان در استور قرار می دهید و در انتها بازی اجازه می دهید که انتخاب کنید ایا بازی کامل را بخرد یا نه

ورژن بدون تبلیغ یکی دیگر  از روش های فروش بازی است

شما یک ورژن بازی با تبلغاتی به صورت رایگان قرار می دهید و به بازیکن ها اجازه می دهید اگر تبلیغات برای آنها ناراحت کننده است ورژن بدون تبلیغ بازیتان  را تجربه کند

فریمیوم / پرداخت درون برنامه ای

راهنمایی برای کسب درآمد از ساخت بازی

بازی های فریمویم ((premium + free)) ، بازی هایی هستند که رایگان می توانید آنها را دانلود کنید  و بعدا از طریف فروش ارز بازی یا قابلیت های اضافه از شما پول دریافت می کنید ، مدل درآمدی فریمویم بیشتر برای کسب درآمد از بازی های موبایلی استفاده میشه این شیوه یکی از بهترین رشوه  های کسب درآمد از بازی سازی برای بازی مستقل و کوچک است

بعضی از موارد با پرداخت درون برنامه ای بازیکن برتری بیشتری نسبت به بقیه بازیکنان پیدا می کند ، خیلی افراد با پرداخت مساوی کد تقلب در بازی های قدیمی شده ، اعتقاد بسیاری افراد است اگر شما پرداخت درون برنامه انجام دهید می توانید در داخل آن سیستم بازی کنید و در غیر این صورت سیستم کم کم شما مجبور به پاک کردن بازی می کند .

سیستم پرداخت درون برنامه ای شما نباید باعث تغییر تجربه بازیکن شما در بازی شود ، نباید میزان سختی را برای بازیکن تغییر دهد یا شانس برد پلیر در بازی های مولتی پلیر بیشتر کند، بلکه باید پرداخت های درون برنامه شما به بازیکن کمک کند که درون بازی سریع تر رشد ( اما حقیقت کاملا متفاوت تر است ، اکثر شرکت های بازی سازی پرداخت های درون برنامه را تبدیل به کد تقلب مخفی کرده اند که با کارت بانکی فعال می شود !! )

بازیکنان ثابت بازی شما ( افرادی که بیشتر از چند ساعت را صرف بازی کردن بازی شما می کنند ) می توانند به یک جریان درآمدی ثابت برای بازی شما تبدیل شود ، اگر شما یک بازی رقباتی دارید ، مثلا یک بازی مولتی پلیر ، مدل درآمدی فریمویم احتمالا برای شما یک درآمد ثابت ایجاد می کند

اشتراک

راهنمایی برای کسب درآمد از ساخت بازی

روش فروش اشتراک روش قدیمی  برای کسب در آمد از بازی است که تست های خود را پس داده است ، شما می توانید برای افزایش درآمد از فروش اشتراک درون بازی یا نرم افزار خود استفاده کنید به تمام بازی های خفنی که از روش فروش اشتراک استفاده می کنند فکر کنید : Word Of Craft ، Pubge,  پسر خوانده  و… ! فروش اشتراک جواب می دهد !!!!!!

اگر بازی شما بتواند ارزشی ایجاد کند ( مثل قابلیت های خاص یا outfit های خاص برای کسانی که اشتراک خریده اند ) مردم بابت آن حاضر باشند ماهیانه پول پرداخت کنند  شما به یک جریان درآمدی ثابت رسیده اید!

فروش اشتراک فقط باعث افزایش درآمد بازی شما نمی شود بلکه باعث می شود میزان وفادری بازکنان شما نسبت به بازی شما بیشتر شود ، علت این اتفاق این است افراد هنگامی مشترک یک سرویس می شود حس تعلقی بین فرد و آن سرویس ایجاد می شود ، فرد حس می کنم با اشتراک در آن سرویس یک چیز خاصی به دست آورده و این باعث می شود فرد سرویس خود را تمدید کند و نسبت به بازی شما وفادار شوند

تحقیقات نشان داده است پلیر های که اشتراک یک بازی را خریده اند میزان بازگشت بیشتر و Life time value بیشتری نسبت به افرادی داشته اند که اشتراک نخریده اند

دوستان عزیز ، فروش اشتراک باعث افزایش درآمد و وفاداری بازکنان شما می شود!!!

با استفاده مدل فروش اشتراک ، شما مدل فریمیوم و Pay as play  را داخل یک مدل درآمد آورده اید !

شما مدل فروش اشتراک با استفاده از کافه بازار یا سرویس های ارزش افزوده موبایلی (VAS) پیدا کنید ( استفاده از VAS را اصلا پیشنهاد نمی کنم

کدام شیوه درآمد بهتر است ؟

این سوال هیچ پاسخ درستی وجود ندارد ، پاسخ این سوال به بازی شما بستگی دارد . از لحاظ آماری بیشترین درآمد بازی های موبایلی از پرداخت درون برنامه است ،اما اگر پرداخت درون برنامه در بازی شما منطقی به نظر  نمی رسد  آن به بازی خود اجبار نکنید

خیلی از بازی های موبایلی شیوه های مختلف در آمدی با هم مخلوط می کنند (به عنوان مثال ارز درون برنامه ای را به ازای دیدن تبلیغ به کاربر می دهد )

کسب درآمد از بازی سازی

تا الان شما باید استاد روش های کسب درآمد از بازی سازی شده باشید ، اینکه شما چگونه بازی خود را به درآمد زایی برسانید کاملا بستگی به شما و نوع بازیتان دارد .

یکی مهم ترین جنبه های که باید در نظر بگیرید  این است که باید با مشتریان و سرویس های تبلیغاتی ارتباط خوبی داشته باشید

شناخت جامعه آماری خود یک نکته اساسی برای انتخاب شیو کسب درآمدتان از بازی است . اگر دنبال یک جریان درآمد کم برای یک بازی کوچیک هستید ، به نطر من بهترین مدل فریمیوم است

اما اگر مطمئن هستید که مردم بابت بازی خفن شما پول پرداخت می کنند ،بهتر است بازی خود را بفروشید

مزایا و معایت شیوه درآمدی که می خواهید استفاده کنید را بسنجید، به گزینه های ممکن برای کسب درآمد خود از بازی نگاه کنید ، آنها را نسبت به بازی خود بهینه سازی کنید و  برای کسب درآمد از بازی خود برنامه ریزی کنید. مطمئن باشید به درآمد خواهید رسید ، موفق باشید!!

اگر تجربه از کسب درآمد از بازی سازی دارید با Dr.Dev در میان بگذارید