تا به حال به این نکته دقت کردید که بازار یابی محتوا هر روز در حال  جذاب تر شدن است  ، تقریبا به نظر می رسد ما فقط به محتوا نگاه نمی کنیم بلکه آن را تجربه می کنیم

در واقع در بعضی از مواقع ما فقط به محتوا نگاه نمی کنیم بلکه  ان را تجربه می کند و این تجربه  را مدیون گیمیفیکیشن(بازی کاری ) هستیم

بازی  و بازاریابی در کنار هم ممکنه عجیب به نظر بیاد ولی در واقع این ترکیب خارق العاده است  ،با گیمیفیکیشن

بازدید کنندگان با تعامل خود  را با برد مورد علاقه خود افزایش می دهند و  سر گرم می شوند و شرکت ها می توانند  میزان تعامل خود را با مشتری ها بیشتر کنند. برد برای همه

حال وقت پاسخ به یک سوال مهم می رسیم

  گیمیفیکیشن چیست  و چه کاربردی در بازاریابی داره ؟

گیمیفیکیشن زمانی است که ما تکنیک ها و مفاهیم بازی را به استراتژی بازازیابی خود اضافه کنید ، حتی اگر تا به حال در اسم گیمیفیکیشن  نشنیده باشید حتما ان را تجربه کردید

کمپین سنگ کاغذ قیچی اسنپ فود (زود فود اون روز ها ) رو یادتون هست ؟

حدود دو سال پیش بود (آبان ماه 95) که شرکت اسنپ فود (زودفودِ آن روزها) برای یک هفته فرصتی در اختیار کاربرانش گذاشت تا از طریق بازی کردن، برنده تخفیف‌های ویژه شوند. ایده بسیار ساده بود و در عین حال کارآمد: هر روز به صورت آنلاین با دیگران سنگ کاغذ قیچی بازی کنید و برنده تا 99 درصد تخفیف در خرید شوید.

این یک مثال از گیمیفیکیشن در بازاریابی است ، این مفاهیم می توانند بازی های واقعی ، مدال ها و امتیاز باشد ، ایده کلی این است که محتوای بازایابی که همراه بازی یا مفاهیم آن باشدتا بتواند  کاربرات را بیشتر درگیر کند

ایا گیمیفیکیشن واقعا جواب می دهد ؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به منافع آن بیندازیم

منافع گیمیفیکیشن در بازاریابی

محتوای بازی کاری شده قیف فروش شما را بهتر می کند

 

 

باعث افزایش تعامل بازدید کننده ، که باعث می شود مشتریان شما را درخاطر داشته باشند و این باعث افزایش اگاهی از برند شما می شه کم کم

مشتریان کم کم شروع فکردن در مورد برند شما می کنند که باعث ایجاد کنجکاوی انها می شود  ، توی خبرنامه شما مشترک می شوند،یکی یا دوتا از محصولات شما رو خریداری می کنند ،ناگهان شما این بازدید کننده را به یک مشتری تبدیل می کنید ، و تمام این اتفاق ها به خاطر گیمیفیکیشن در بازاریابی اتفاق میوفتد.

باعث افزایش مشارکت کاربران می شود ، احتمال اینکه مشتریان محتوا شما را فقط اسکرول و کنند و از بگذرند را کم می کند

نرخ تبدیل به شدت  را فزایش  دهد ،با انگیزه دادن به بازدید کننده به انجام یک وظیفه یا کار به  وسیله جایزه ، این جایزه می تواند امتیاز ، مدال یک پیشنهاد ویژه باشد

اگاهی به برند و وفاداری به برند افزایش می یابد زیرا بازدید کنندگان با محتوای شما ارتباط بیشتری برقرار کرده اند

بازی ها به شدت سرگرم کننده و جداب هستند

گیمیفیکیشن باعث افزایش مشارکت کاربران می شود

چه چیزی باعث می شود افراد معمولی به گیمیفیکیشن علاقه مند شود ؟

برای شروع عمده نمونه های گیمیفیکیشن در کسب و کار تعمالی هستند و همه محتوای تعاملی رو دوست دارند

اگر شما مانند بسیاری از افراد هستید هنگامی که با یک محتوای گیمیفیکیشن  رو به رو می شود شما فقط  کلیک می کنید تا ببنید چه اتفافی میوفتد

مسئله خیلی سختی نیست ،بازی همه چیز رو بهتر می کنه ، خب بلاخره ،همه ما می دونیم چقدر مقاومت در مقبابل مینی گیم کروم سخته !

به طورخلاصه مردم از محتوای تعاملی و بازی لذت می برند و بازاریابی بازسی شده این دو را ترکیب می کند و تجربه منحصر به فرد به کاربر می دهد که در بازاریابی سنتی غیر قابل دست یابی است

 

 

حتی چیزی ساده ای مثل مدالها میتواند باعث ایجاد انگیزه بیشتر مردم شود به تصویر نگاه کنید تا ببینید دراپ باکس چگونه از مدال اسفتاده می کنه تا تیم بازاریایش به  اهدافش برسه

و حدس بزنید چی ؟ این روش جواب داد، مردم دوست  دارند که حس به دست اوردن را احساس کنند ، زمانی که اونها به  یک هدف دست پیدا می کنند حس می کند دست اورد را به دست اوردن

علاوه بر این ، بازاریابی بازی کاری شده باعث می شود  کاربر حس کند کنترل همه چیز را در دست دارد ،انها هستند که انتخاب می کنند چگونه با محتوا شما ارتباط بر قرار کنند ، این مرحله کاملا از جدید از سرگرمی و هیجان را به ارمغان می اورد  که اغلب در جای دیگری در دسترس نیست

 

اگر شما می خواهید اسم برند شما در ازمون زمان دوام بیارد شما باید تجربه خوبی برای مشتری ایجاد کنید

بسیاری از مشتری ها یک تجربه لذت بخش را ارزشمند می دانند که به اندازه خود محصول مهم است ،این وظیفه شما که بتونید که تجربه در کمپین های بازاریابی خودتون انتقال بدید ،خوشبختانه می توانید این کار با محتوای بازی کاری شده انجام بدید